سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

پاتوق دختر و پسرای ایرونی
 

پسران اگر دختری اینگونه است یعنی عاشقتان شده

پسران اگر دختری اینگونه است یعنی عاشقتان شده


1 – او همگام با شما است
ناگهان متوجه می شوید که او همه جا حضور دارد. او “بطور اتفاقی” هر کجا شما هستید پیدایش می شود، یا در راهروی محل کارتان مرتب جلوی شما قدم می زند، یا “تصادفی” به شما برخورد می کند، یا در میهمانی در اطراف شما مانور می دهد.
آنچه که او انجام می دهد تلاش برای جلب توجه شما است، و بـرای این اسـت که خود را در موقعیتی قرار می دهد تا شما “قدم اول” را بردارید. مسئله اینـجا اسـت کــه بـسـیـاری از مردان نسبت به این عمل زنان بی توجه هستند و به همین دلیـل بسیاری از فرصت ها را از دست می دهند. مردان مستقیم عمل می کنند، زنان غیر مستقیم. بنابرایـن اگر زنـی مکررا” شروع به قـرار گـرفـتـن سـر راه شـما نـمود، احتمال اینکه او اینکار را عمدا” انـجام می دهد زیاد است.

2 – او حرکاتی بخصوص انجام می دهد
یک جمله قدیمی می گوید:”جسم دروغ نمی گوید.” طبیعت بشر را جوری برنامه ریزی نموده که هنـگام ابـراز عـلاقه بـی اخـتیـار شـروع بـه انـجام یـک سـری حرکات جسمانی مشخص می کند. این اعمال غیر شفاهـی از گـشاد شـدن چشم هنگام نظاره به چیزی جالب گرفته تا لبخند زدن و لمس کردن، متغیر است.

در اینجا برخی از علائم زبان جسمانی را مشاهده میکنید:
* اشاره نمودن در جهت شما با پاها یا شانه ها
* خم شدن به طرف شما هنگام صحبت
* بازی کردن با مو و دست کشیدن لای موها
* نوازش کردن جواهرات ( مانند گوشواره ) و لمس نمودن دسته عینک
* چشم برنداشتن از شما هنگام صحبت و گفتگو
* تقلید از حرکات شما ( مثلا” اگر دست خود را روی میز بگذارید او هم همین کار را می کند.)
* لبخند زدن هنگامی که شما او را برانداز می کنید.
* اگر برخی از این علائم را هنگام حضور طرف مقابل مشاهده نمودید، تقریبا” می توانید مطمئن شوید که او چراغ سبز شروع رابطه برای ازدواج را دارد به شما نشان می دهد.

3 – او هیچگاه برای شما سرش شلوغ نیست
این اصلی ترین قانون بازی عشق است. اگر زنی علاقه به برقراری رابـطـه و بـیرون رفتن با شما داشته باشد، همیشه خودش را در دسترس قرار می دهد. یـعنـی او یـک شـمـاره تلفن کاری یا آدرس ایمیل به شما خواهد داد. او در اسرع وقت به تلفـن یا ایـمیـل شـما جواب خواهد داد. او دعوت شما را برای با هم بودن خواهد پذیرفت – و اگر او در روزی که شما تعیـین کرده اید وقت نداشت، چیزی شبیـه این خواهد گفت: “خوب، این پنجشنبه نمی تونم، اما اگر اشکال نداره بندازیم برای پنجشنبه دیگه، باشه؟ ”

شـمـا هـرگـز از یـک زن عـلاقـه مـند چـنین جملاتی را نخواهید شنید: ” الان واقـعـا” سـرم شلوغه”، یا “بذار بینم وقت دارم”، یا “نمیدونم بتونم بیام یا نه”

4 – او در مورد شما کنجکاو است
زنی که به شما علاقه مند است دوست دارد همه چیزتان را بداند ( تا بتواند در این مـورد با دوستان دخترش صحبت کند). او درمورد خانواده، پیشینه،سلیقه غذایی، موسیقی، فیلم و مسائل گوناگون شما پرسش خواهد کرد. انگیزه اصلی او این اسـت کـه عـلایـق شما را بشناسد تا بتواند خود را دارای علایق مشــتـرک بــا شما نموده و پـیـوسـتـگـی بیشتری با شما ایجاد کند. مثلا اگر از قایق سواری خوشتان نمی آید، او نیز ناگهان از این کار متنفر می شود.

5 – او وضعیت مالی شما را می سنجد
زن علاقه مند دوست دارد منابع و بنیه مالی همسر آینده خود را مورد سنجش قرار دهد. سؤالاتی مانند: “کجا زندگی می کنی؟”، “چه ماشینی داری؟” و “شغلت چیه؟” مـی تواند نشانه علاقه مندی وی باشد. اگر پاسخ این سؤالات مطابق با “استانداردهای” او باشــد، علائم بعدی ظاهر خواهند شد وگرنه او در غباری از مه فرو خواهد رفت.

6 – او در مورد آینده صحبت می کند
یک زن علاقه مند همیشه دوست دارد در مورد نقشه های آینده و کارهایی که می توانید با هم انجام دهید اشتیاق نشـان مـی دهد. در واقع او اغلب چیزی شـبـیـه ایـن میـ گـویـد: “وای… تـو هـم از بـولیـنگ خوشت میاد؟ باید یه بار با هم بریم بازی کنیم.” اگر او چنین عمل نمود، شک نکنید که دوست دارد ازش بخواهید با شما بیرون برود.

7 – او بیقراری و بی تابی می کند
اگر او واقعا” علاقه مند باشد، همانند یک گربه دور و بر شما دستپاچه و بیقرار خواهد بود، بخصوص هنگامی که شما نتوانید متوجه علائم اشتیاق او شوید. البته ممکن است که ذاتا” یک شخص خجالتی نرمال باشد – اگر او فقط پیش شما بی قراری می کند، احتمالا در سرش فکر ازدواج دارد.

8 – او نسبت به زنان دیگر، حسادت می ورزد
یک زن سعی می کـند از مـرد مـورد علاقه خود همانند یک عقاب مراقبت نموده و او را با چنگ و دندان حفظ کند. بنابراین اگر در حـال جوک گفـتن بـرای زنـان دیـگر متـوجـه حرص خوردن و جلز و ولز کردن او شـدیـد، بـدانـید کـه او انـتظار دارد برایش بیشتر از یک دوست باشید.

البته نشانه های فوق ممکن است لزوما” دلیل بر علاقـه مـندی یک زن نـبـاشد چـون بـرخـی از زنان کلا” با دیگران حالتی دوستانه دارند اما اگر تـعـداد زیـادی از ایـن عـلائم را در فـردی مشاهده نمودید می توانید به خود امیدواری دهید و به دلتان صابون بزنید.


[ جمعه 92/8/10 ] [ 3:9 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

طرز تهیه سمبوسه رژیمی

طرز تهیه سمبوسه رژیمی


اگر شما هم جزو طرفداران سمبوسه هستید ولی به خاطر ترس از چاقی این خوراکی خوشمزه را کنار گذاشته اید با دستور زیر می توانید سمیوسه رژیمی درست کنید.

مواد لازم :

 آرد یک پیمانه
 نخود سبز آب پز و له شده  نصف پیمانه
 لوبیا سبز آب پز و ریز خرد شده نصف پیمانه
برنج نیمه پخته نصف پیمانه
فلفل سبز ریز خرد شده 2عدد
آب لیمو 2قاشق مرباخوری
شکر یک قاشق مرباخوری
زنیان یک قاشق مرباخوری
روغن نصف قاشق مرباخوری
نمک و فلفل به میزان کافی
روغن برای سرخ کردن

طرز تهیه :
آرد را با کمی آب ولرم مخلوط کنید تا خمیر نرم به دست بیاید. خمیر را به مدت 15 دقیقه کنار بگذارید.

در ماهیتابه ای، یک قاشق مرباخوری روغن بریزید و دانه های زنیان را در آن تفت دهید، سپس لوبیا سبز و نخود را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

در این مرحله آب لیمو، شکر، فلفل سبز، نمک و فلفل و برنج را نیز اضافه کنید و به مدت 3تا4 دقیقه تفت دهید،سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی خنک شود.

با کمی آرد و آب، مایه ای به غلظت خامه برای چسباندن لبه های خمیر تهیه کنید و کنار بگذارید.سپس از خمیر به دست آمده، 8تا 10 نان گرد و نازک تهیه کنید.

درصورت تمایل هر کدام از نان ها را به صورت قیف تا کنید در انتهای آن کمی مایه بریزید و تا بزنید، داخل آن را با مواد پر کنید و لبه آن را ببندید سپس آن را در روغن داغ سرخ و با سس دلخواه سرو کنید.


[ جمعه 92/8/10 ] [ 3:9 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

این نوع آرایش اعتماد به نفستان را بالا میبرد

این نوع آرایش اعتماد به نفستان را بالا میبرد


برای زیباتر نشان دادن چهره تان، باید مدل مویی را انتخاب کنید که کاملاً برانده فرم صورتتان باشد.برای این منظور می توانید به سالن های زیبایی مراجعه کرده و از متخصصین زیبایی کمک بگیرید.
این روزها مردم برای اینکه زیباتر به نظر برسند، اقدام به استفاده از محصولات آرایشی می کنند که ممکن است باعث خراب شدن پوستشان و تاثیر گذاشتن روی سلامتی جسمیشان شود. در این مقاله قصد داریم نکات آرایشی را برای شما عنوان کنیم که بدون هیچگونه ضرری، همان زیبایی را به شما خواهد بخشید که همیشه آرزو داشتید.مشکلات مربوط به موهایتان را برطرف کنید
مو همیشه یکی از جنبه های اصلی زیبایی به حساب می آمده است. برای زیباتر نشان دادن چهره تان، باید مدل مویی را انتخاب کنید که کاملاً برانده فرم صورتتان باشد.برای این منظور می توانید به سالن های زیبایی مراجعه کرده و از متخصصین زیبایی کمک بگیرید. مطمئناً یکی از مدل های مو هست که بیشتر از بقیه مدل ها به شما می آید، باید همان مدل را پیدا کنید.
برای تنوع بیشتر می توانید موهایتان را رنگ کنید، البته رنگی که با رنگ چهره تان نیز متناسب باشد. استفاده از متخصص در این زمینه شما را مطمئن خواهد ساخت که موهایتان خراب نخواهد شد.
علاوه بر مدل و رنگ مو، می توانید با تغییر محصولات بهداشتی موی خود مثل شامپو، حالت دهنده و ژل، سلامت موهایتان را نیز افزایش دهید.
نحوه آرایشتان را تغییر دهید
این مسئله دیگر به همه ثابت شده است که آرایش تاثیر واقعاً شگرفی می تواند بر زیبایی افراد داشته باشد. دانستن نحوه صحیح انجام خط چشم، سایه چشم، خط لب، رژ لب، رژ گونه و کرم پودر می تواند به شما کمک کند تا زیبایی های چهره تان را نمایان تر سازید. در این قسمت به برخی از مهم ترین نکات آرایش صورت اشاره می کنیم :1 – زیرسازی صحیح و مناسب باعث می شود آرایش بهتر و زیباتر روی صورتتان بنشیند
استفاده صحیح از کرم و پودر و پنکک و استفاده از مرطوب کننده قبل از آنها به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.
2 – از رنگ های مناسب استفاده کنید
در این زمینه می توانید از رنگ موهایتان الهام بگیرید. متخصصین آرایش اعتقاد دارند که رنگ های کرم و خاکستری برای افراد بلوند، قهوه ای و شکلاتی برای افراد سبزه با موهای مشکی و خرمایی و رنگ های مسی، هلویی و قرمز هم برای آنها که موهای قرمز و شرابی دارند بسیار مناسب است.
3 – تکنیک های مختلف آرایش چشم را یاد بگیرید
از آنجا که چشم ها مهمترین مرکز زیبایی در صورت هستند، باید به طور صحیح آرایش شوند تا تاثیر بیشتری روی مخاطب بگذارند. یکی از روش های سایه زدن، کشیدن یک رنگ سایه روی پلک و بعد ادغام آن با رنگی دیگر است.
آن دسته از افراد که چشمانی گود دارند، بهتر است از سایه های تیره تر استفاده کنند. آنها که چشمانی تنگ دارند، بهتر است خط چشم را کاملاً بیرون از لبه چشم کشیده و در گوشه های چشم آن را کمی پهن تر کنند. اگر چشمانی باز و درشت دارید، بهتر است خط چشم را داخل لبه چشم بکشید تا بزرگی چشم ها کمتر مشخص شود. برای چشم های ریز بهتر است از رنگ های کمرنگتر و برای چشم های درشت از رنگ های گرم تر استفاده شود.
پوست که بزرگتری اندام بدن است، در زیبایی ما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. داشتن پوستی سالم و جوان باید در مرحله اول هدف شما قرار گیرد.در این قسمت به بعضی از نکات بهداشتی پوست اشاره می کنیم:
1 – برای دور ماندن از اشعه های زیان بخش خورشید، از ضد آفتاب استفاده کنید.
2 – تا حد ممکن از کشیدن سیگار خودداری کنید.
3 – تغذیه و خواب کافی و مناسب داشته باشید.
4 – بر خود استرس وارد نکنید.
5 – از محصولات آرایشی معتبر و باکیفیت استفاده کنید.
6 – بدون شستن دست ها، به پوست صورتتان دست نزنید.
7 – بطور مداوم ورزش کنید.
8 – برای مدت طولانی آرایش را روی صورتتان نگاه ندارید و پس از اتمام کار صورتتان را شستشو دهید.
9 – نظافت صحیح، به نظافت و سلامت ناخن های دست و پا و همچنین دندان ها توجه داشته باشید.
منبع : همشهری آنلاین


[ جمعه 92/8/10 ] [ 3:8 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

توضیح امیر جعفری درباره عکس جنجالی‌ اش + عکس


امیر جعفری در صفحه فیسبوکش، درباره تصویر جنجالی خود و بابک زنجانی توضبحاتی داد. امیر جعفری: ارتباط من با آقای بابک زنجانیمربوط به شرایط امروز من و بابک نیست، ما دوست، بچه محل و همکلاسی قدیمی هستیم که…
امیر جعفری در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی، درباره تصویر جنجالی خود و بابک زنجانی توضبحاتی داد.

توضیح امیر جعفری درباره عکس جنجالی‌ اش + عکس

این بازیگر مطرح سینما و تلویزیون نوشت:

سلام
دوستان در رابطه با عکس ذیل سوالاتی داشتند که لازم دانستم صادقانه توضیحاتی را جهت روشن شدن موضوع به شرح ذیل ارایه کنم:

1)ارتباط من با آقای بابک زنجانی مربوط به شرایط امروز من و بابک نیست,ما دوست,بچه محل و همکلاسی قدیمی هستیم که طی 29 سال گذشته ارتباط خانوادگی داشتیم و کنار هم بودیم.شاید دلیل پایداری دوستیمون طی این سالها این بوده که تا امروز هیچ نوع مراوده مالی و کاری با هم نداشتیم و نداریم چرا که فی نفسه نوع کاری که انجام میدیم متفاوت هست و هیچوقت نیازنبوده که از موقعیت همدیگر استفاده ابزاری بکنیم.طی این سالها بابک رفیق صمیمی من بوده و من بعد هم خواهد بود فارغ از شرایط امروزش,مثل خیلیهای دیگه که باهاشون دست رفاقت دادم و همیشه و همه جا کنار هم بودیم.

2)بنده در جایگاهی نیستم که مشاور هنری مجموعه ای باشم,اساتید پیشکسوتی در عرصه هنر هستند که توانایی بسیاری در این زمینه دارند و از وجود مبارکشون استفاده می شود.بابک از من به عنوان یک دوست در زمینه سرمایه گذاری در عرصه سینما راهنمایی خواست و من هم برحسب وظیفه هر آنچه که می دانستم را بدون هیچ چشمداشت مالی در اختیارش گذاشتم و تشویقش کردم که این کار را انجام بدهد، چرا که به نظرم هر کسی که بخواهد کمکی به اقتصاد ورشکسته و بیمار سینما بکند باید مورد حمایت و تشویق قرار بگیرد، خواه این شخص بابک باشد یا هر کس دیگری.ضمنا دوستانی که نسبت به عملکرد بابک انتقاد دارند، می توانند با مراجعه به صفحه بابک نظراتشونو مطرح کنند و جواب بگیرند، بنده اینجابا جان ودل فقط پذیرای نظراتتون نسبت به خودم هستم و در آخر, دلیل شرکتم در مراسم تولد و بازگشت به سینمای استاد عزیزم ناصر خان ملک مطیعی هم چیزی جز ارادت و دلبستگی بنده نسبت به ایشان نبوده و نیست.

3)خدمت دوستانی که من و خانواده ام را با توهین و افترا و…مورد لطف خودشون قرار دادند,باید عرض کنم که,گذشته وحال زندگی من برای همه مردم روشن و شفاف هست,زندگی من بعد از لطف خدا,حمایت شما عزیزان ودعای خیر مادرم حاصل ودسترنج سالها زحمت خودم و همسرم هست.من رفیق معرفت و صداقت ومرام آدمهام وهیچوقت رفیق اسم و رسم وپول و مقام کسی نبودم که اگر چنین بودمانندبعضی از همکاران طی هشت سال گذشته من هم همنشین نزدیکان رییس جمهور سابق می شدم و از امکانات مالی و کاری بسیاری بهره می بردم اما امیرجعفری آدم کسی نبوده و نیست و نیازی هم به این حمایتهایی که به قیمت پشت کردن به مردم تمام میشه, نداره…

اون اسکناسی که بتونه عزت و شرافت منو بخره,هنوز چاپ نشده.
امیر جعفری خودشو وامدار کسی نمیدونه جز مردمی که همیشه باهاشون صادق بوده و خواهد بود….

دوستدار همیشگی شما
امیر جعفری – 92/8/7

منبع  : نامه


[ جمعه 92/8/10 ] [ 3:7 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

تصاویری از لحظه تولد مورچه که تا کنون ندیده اید


مجموعه مورچه‌ها یک ملکه دارند که مسئول تخم‌گذاری است، این ملکه در اکثر گونه‌ها تنها یک بار جفت‌گیری می‌کند و جفت او پس از جفت گیری می‌میرد، البته خود ملکه هم خوش شانس نیست و در بسیاری از گونه‌ها پس از تخم گذاری کشته شده یا از لانه بیرون انداخته می شود.

تصاویری از لحظه تولد مورچه که تا کنون ندیده اید

مورچه‌های کارگر مسئول نگهداری از تخم‌ها هستند و ملکه باید سعی کند تا بیشترین تعداد تخم ممکن را بگذارد زیرا عمر مورچه‌های کارگر تنها 2 تا 3 هفته است و باید همیشه به قدری تخم موجود باشد که مجموعه مورچه بتواند به حیات خود ادامه دهد.

تصاویری از لحظه تولد مورچه که تا کنون ندیده اید

تخم های مورچه تا زمان به دنیا آمدن در مراقبت کامل مورچه‌های کارگر هستند و جالب است که در وقت خارج شدن مورچه‌ها از تخم، این موجودات ریز به یکدیگر کمک می کنند.

تصاویری از لحظه تولد مورچه که تا کنون ندیده اید

تصاویری از لحظه تولد مورچه که تا کنون ندیده اید

منبع : جام


[ جمعه 92/8/10 ] [ 3:6 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

به دنیا آمدن نوزادی دو سر در دزفول + عکس

به دنیا آمدن نوزادی دو سر در دزفول + عکس


رئیس بیمارستان گنجویان دزفول از زایمان نوزادی دو سر در سومین بارداری یک خانم 30 ساله در ظهر امروز و در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، رئیس بیمارستان گنجویان دزفول از زایمان نوزادی دو سر در سومین بارداری یک خانم 30 ساله در ظهر امروز و در این بیمارستان خبر داد.

دکتر ترابی افزود: بنا به اظهارات پزشکان متخصص با عمل سزارین زایمان انجام شده، و نوزاد متولد شده دارای دو سر، یک قلب، دو ریه و دو ستون فقرات بوده ، که در پایین به یک لگن وصل می شوند.

وی ادامه داد: در واقع این ها دو قلوهایی بهم چسبیده بوده، که درجه چسبندگی آنها بالا است.

به دنیا آمدن نوزادی دو سر در دزفول + عکس

شایان ذکر است ، پزشکان امیدوار هستند با اقداماتی که انجام می دهند، بتوانند به زنده ماندن نوزاد کمک کنند.

همچنین گفتنی است هم اکنون تیمی مرکب از پزشکان متخصص و کادر پرستاری، به صورت ویژه از این نوزاد مراقبت می کنند.

به دنیا آمدن نوزادی دو سر در دزفول + عکس

منبع : پارسینه


[ جمعه 92/8/10 ] [ 3:6 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

 

کی جرات داره اینجوری ماساژش بدن ؟ + تصاویر


بتازگی ماساژ با مار پیتون مورد استقبال قرار گرفته است.ابداع کننده این روش می گویند که ماساژ درمانی به وسیله مار به دلیل اینکه باعث ترس و وحشت می شود، به ترشح آدرنالین کمک می کند و بسیار موثر است.البته این نظریه از لحاظ علمی غلط است!

کی جرات داره اینجوری ماساژش بدن ؟ + تصاویر

کی جرات داره اینجوری ماساژش بدن ؟ + تصاویر

کی جرات داره اینجوری ماساژش بدن ؟ + تصاویر

کی جرات داره اینجوری ماساژش بدن ؟ + تصاویر

کی جرات داره اینجوری ماساژش بدن ؟ + تصاویر

کی جرات داره اینجوری ماساژش بدن ؟ + تصاویر

کی جرات داره اینجوری ماساژش بدن ؟ + تصاویر


[ جمعه 92/8/10 ] [ 3:5 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

دلیل اینکه ازدواج موقت مورد استقبال قرار گرفته است چیست ؟

دلیل اینکه ازدواج موقت مورد استقبال قرار گرفته است چیست ؟


آمارهای رسمی حاکی از کاهش ازدواج دائم و افزایش طلاق در جامعه است. از سوی دیگر سن ازدواج در ایران نیز افزایش یافته است. این در حالی است که به نظر می رسد در سال های اخیر ازدواج موقت از محبوبیت بیشتری نسبت به ازدواج دائم برخوردار شده است.

یک مقام آگاه در سازمان ثبت احوال می‌گوید: در 12 ماه گذشته، ازدواج موقت در استان تهران حدود 28 درصد بیشتر از دوره مشابه قبل به ثبت رسیده است. همچنین چند روز پیش احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه از افزایش 10 درصدی ازدواج موقت در کشور در نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

برخی کارشناسان همچون دکتر مصطفی اقلیما معتقدند کاهش ازدواج دائم و افزایش ازدواج موقت یعنی افزایش بهم‌ریختگی خانوادگی که خبر خوشی نیست و در واقع خبری بدتر از افزایش طلاق است.

اقلیما معتقد است اکنون عقد موقت در واقع مخصوص افراد متمول شده است و اگر می‌خواهیم نیازهای روحی و روانی جوانان را پاسخگو باشیم باید عقد موقت را مخصوص افراد مجرد قرار دهیم.

با این حال اگرچه به لحاظ شرعی ازدواج موقت اشکالی ندارد اما به نظر می رسد فرهنگ جامعه ایران آن را جایز نمی شمارد. اما باید به این سوال مهم پاسخ داد که با سخت شدن ازدواج دائم و افزایش روابط نامشروع، راه جایگزین چیست؟

پروفسور حسین باهر جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با فرارو گفت: «درباره افزایش ازدواج موقت در جامعه می توان دلایل مختلفی ارائه کرد. در ابتدا باید اذعان کرد در حال حاضر اقدام به ازدواج دائم از نظر مشکلات اقتصادی سخت شده است. به اعتقاد من 90 درصد مشکلات ازدواج دائم ناشی از مسائل اقتصادی و 10 درصد نیز ناشی از مسائل فرهنگی است.»

وی ادامه داد: «مسائل اقتصادی شامل مسکن، شغل و درآمد مناسب، هزینه های بالای ازدواج و مهریه های سنگین می شود و مسائل فرهنگی برخاسته از تهاجم برنامه های ماهواره ای است که راه باز را به مردم نشان می دهند و اینکه زیر بار مسئولیت نروند و تعهد نپذیرند.»

وی افزود: «لذا به نظر من دلیل اصلی رواج ازدواج موقت را می توان سخت بودن ازدواج دائم و سهل بودن ازدواج موقت عنوان کرد.»

این استاد دانشگاه اظهار کرد: «به لحاظ دینی باید گفت قرآن در آیه 24 سوره نساء صریحا ازدواج موقت را پذیرفته است. فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً. یعنی اگر به صورت مُتعه برخوردار شدید اجر آن را بپردازید.»

وی ادامه داد: «از این آیه دو نکته برداشت می شود. اول اینکه عقدی به نام مُتعه وجود دارد و دوم اینکه پرداخت آن مهریه نیست بلکه اجرت است. اما قرآن ازدواج دائم را نکاح می نامد و مهریه آن را صداق می نامد.»

باهر با بیان اینکه در فقه نیز عنوان می شود که نکاح بر دو نوع است: دائم و موقت؛ گفت: «منتهی باید گفت ازدواج دائم شرط لازم بر قضایا است و اگر کسی توانایی دارد واجب است که ازدواج دائم کند.»

وی ادامه داد: «به نظر من جامعه ما اکنون به مرحله ای رسیده که باید برای تسهیل در ازدواج دائم تعجیل کرد؛ در غیر این صورت ازدواج موقت جای آن را می گیرد که تازه بهترین جایگزین است وگرنه روابط نامشروع در جامعه رواج پیدا می کند.»

این استاد دانشگاه اظهار کرد: «به نظر من از ازدواج موقت می توان با لحاظ شرایطی به عنوان جایگزین ازدواج دائم استفاده کرد. به طور مثال برای فردی که شرایط ازدواج دائم را ندارد اقدام به ازدواج موقت بلااشکال است.»

وی ادامه داد: «اما افراد رفاه زده که می توانند ازدواج دائم کنند ممکن است برای آنکه زیر بار مسئولیت نروند بخواهند ازدواج موقت کنند. در حالی که به نظر من ازدواج حق هر دختر و وظیفه هر پسری است و کسانی که از تمکن مالی برخوردارند و شرایط ازدواج دائم را دارند از دایره ازدواج موقت خارج هستند.»

وی تصریح کرد: «ازدواج دائم می تواند از عناوین اولیه باشد؛ در حالی که ازدواج موقت از عناوین ثانویه است. به نظر من ازدواج موقت همانطور که از نام آن پیداست یک امر موقتی و اضطراری است و باید در این باره فرهنگ جامعه را ارتقاء بخشید.»

باهر در پاسخ به این سوال که افزایش ازدواج موقت در جامعه چه تبعات مثبت و منفی در بر خواهد داشت؟، گفت: «به نظر من ازدواج موقت قابل قیاس با روابط نامشروع و هرزگی های موجود در جامعه نیست. لذا ازدواج موقت می تواند باعث کاهش روابط نامشروع، فساد و فحشا در جامعه شود.»

وی ادامه داد: «البته ازدواج موقت مردان متاهل از نظر همسران آنها پسندیده نیست و خانم های متاهل راضی نیستند شریکی در زندگی آنها پیدا شود. اما به نظر من همین که احساس شود می توان ازدواج موقت کرد، ازدواج دائم مستحکم تر می شود.»

وی افزود: «به عبارت دیگر من معتقدم تسهیل در ازدواج موقت می تواند جایگزین مهریه های سنگین که با هدف استحکام ازدواج دائم صورت می گیرد شود. هرچیزی که از انحصار بیرون بیاید رقابتی می شود و کمیت و کیفیت آن بالا می رود. ازدواج دائم نوعی انحصارگرایی است که باعث می شود برخی خانم ها پس از ثبت ازدواج به دنبال دریافت مهریه بروند. لذا تبصره ازدواج موقت می تواند قاعده ازدواج دائم را محکم کند.»

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: «اما از سوی دیگر ازدواج موقت می تواند یک شمشیر دولبه باشد؛ بدین معنا که ممکن است به کاهش ازدواج دائم نیز دامن بزند.»

باهر در پایان تاکید کرد: «متاسفانه در بحث ازدواج موقت ما دچار مشکلات فرهنگی هستیم. به نوعی حتی می توان گفت در بحث ازدواج موقت، شرع مقدس از فرهنگ جامعه جلوتر و پیش روتر است. علمای اسلام در این باره فتاوای مختلفی صادر کردند و به نظر من قانون باید در این باره با شفافیت بیشتری عمل کند.»

 

منبع : فردا نیوز


[ جمعه 92/8/10 ] [ 3:4 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

رابطه جالب خوشبینی و شستن دست ها

رابطه جالب خوشبینی و شستن دست ها


نتایج مطالعات جدید نشان می دهد که شستن دستها پس از شکست می تواند موجب خوشبینی شود.

این محققان دریافتند که افراد مورد بررسی که دستهایشان را پس از انجام کاری می شستند خوشبین تر از آنهایی بودند که دستهایشان را نمی شستند، اما این پاکیزگی فیزیکی، عملکرد آینده آنها در همین حوزه کاری را تضعیف می کرد.

در این مطالعه دانش پژوهان دانشگاه کولون در آلمان 98 نفر را در سه گروه مورد بررسی قرار دادند.

در بخش نخست این آزمایش، شرکت کنندگان از دو گروه مجبور بودند یک کار غیر ممکن را به انجام برسانند. گروهی که پس از شکست دست هایشان را شستند و همچنین گروهی که دستهایشان را نمی شستند خوش بین بودند که اجرای دوباره کاری که از آنها خواسته شده بود را با عملکرد بهتری به انجام برسانند.

با این حال خوش بینی برای عملکرد آینده بهتر در گروهی که دستهایشان را می شستند، بسیار بیشتر بود.

اگر چه اعتقاد رایج بر این است که خوش بینی بیشتر به عملکرد بهتر منجر می شود اما یافته های محققان آلمانی عکس این موضوع را اثبات کرد چرا که افرادی که دستهایشان را نمی شستند به طور قابل توجهی عملکرد بهتری نسبت به افرادی که دستهایشان را می شستند، داشتند.

به گفته پژوهشگران از این تحقیقات می توان این گونه نتیجه گیری کرد که در حالی که تمیز بودن فیزیکی پس از شکست می تواند احساسات منفی را از بین ببرد اما اشتیاق برای تلاش بیشتر در یک موقعیت آزمونی جدید را به منظور احیای درک شایستگی فرد، کاهش می دهد.

نتایج این تحقیقات نشریه Social Psychological and Personality Science  منتشر شده است.

 

منبع : مهر نیوز


[ جمعه 92/8/10 ] [ 3:4 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

اس ام اس های جدید و مخصوص تبریک روز نوجوان

اس ام اس های جدید و مخصوص تبریک روز نوجوان


چه دلهره های دلکش و اضطراب های غریبی است
این ترانه رویش و این عطش بی امان دانستن
قدر سرگیجه هایت را قدر پرسش هایت را خوب بدان
بگذار آسان و بی کاستی شعله های کوچک اندیشه و احساس در تو شکوفا شود

 

•.•.•.•.•.•.•اس ام اس تبریک روز نوجوان•.•.•.•.•.•.•

 

این تردیدها، نشانه های خوبی است که تو را به ساحل امن آرامش می رساند
اگر سرکوبشان نکنی و بهانه بی حالی و بی تحرکی نسازیشان
بلکه قدرشان را بدانی و از آنها پلی بسازی به سوی بزرگ ترهایی که
حالا از مزرعه تجربه و علمشان خوشه های کمال می چینند

 

•.•.•.•.•.•.•اس ام اس تبریک روز نوجوان•.•.•.•.•.•.•

 

قدر لحظه های تو را چه کسی می داند
جز تو که در جست وجوی نردبانی محکم
گستره زمین را کوچک می بینی و پروازی بلند
حتی بی بال و پر را در سر داری؟

 

 •.•.•.•.•.•.•اس ام اس تبریک روز نوجوان•.•.•.•.•.•.•

 

آرزوهای دور و دراز توست که
به تکه تکه این دنیای بزرگ امید و جنبش می بخشد
پس تنفس کن هوای زندگی و شور و سازندگی را

 

 •.•.•.•.•.•.•اس ام اس تبریک روز نوجوان•.•.•.•.•.•.•

 

تو، یک الگوی زیبا هم داری
نوجوانی که مثل تو بود و دلی داشت که از حسرت پرواز به ارتفاع ها، بی تاب شده بود
وقتی فهمید که با نیروی بی نهایت و زلالش می تواند عزت ایران و ایرانی را که به تاراج می رفت
به اندازه ساقه دوازده ساله اش بازگرداند، دیگر درنگ و تردید نکرد
تن خود را به نارنجک های خشمگین و آتشین سپرد و تانک های زوزه کش را ذلیل
به هوا پرتاب کرد اما با تقدیم جانش، شرف یک ملت را ضمانت کرد
پس آن گاه بود که خمینی بزرگ او را رهبر خواند

 

 •.•.•.•.•.•.•اس ام اس تبریک روز نوجوان•.•.•.•.•.•.•

 

امروز روز حسین فهمیده و همه هم سن و سال های جسور و با شهامت اوست
که قدر نوجوانی خود را می دانند و هر سال مثل امروز با همه خوبی ها
تلاش ها، مردانگی ها و تازگی ها، دست دوستی می دهند
نوجوان روزت مبارک!

 

 •.•.•.•.•.•.•اس ام اس تبریک روز نوجوان•.•.•.•.•.•.•

 

حکایت دیگری از تو ورق خورده است
که پله پله غرق گل شوی

 

 •.•.•.•.•.•.•اس ام اس تبریک روز نوجوان•.•.•.•.•.•.•

 

در مقطعی دیگر
جلوه مقدماتی عشق را می بینی
و به سرسبزی ها آراسته می شوی

 

 •.•.•.•.•.•.•اس ام اس تبریک روز نوجوان•.•.•.•.•.•.•

 

بهاری نو خوش دمیده است
که تو را از نَفَس های خویش برویاند

قرار است پا به نهالستان آوازهای ماه بگذاری


[ جمعه 92/8/10 ] [ 3:3 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]
   1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آخرین مطالب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 43
کل بازدیدها: 2173130